miercuri, 18 august 2010

mini tort cu biscuiti si jeleu de prune

Ingrediente pentru blat:

- 250 - 300 gr biscuiti
- 50 gr alune sau nuci( eu am pus din ambele)
- 50 gr stafide
- 100 gr unt moale
- esenta de rom, 1 lingura cacao, 2 linguri zahar
- 100- 150 ml lapte dulce

Pentru jeleu:

- 500 gr prune, 1/2 cana zahar, 20 gr unt, 1 plic gelatina

Preparare :
Macinam biscuitii impreuna cu alunele apoi adaugam untul topit in prealabil in lapte impreuna cu zaharul, cacao, si amestecam pana se leaga compozitia. Trebuie sa rezulte o pasta groasa.

Jeleul : Dupa ce spalam si indepartam samburii prunelor, le taiem felii subtiri, apoi le punem pe foc impreuna cu zaharul si lasam sa fiarba pana se inmoaie prunele. Adaugam untul iar apoi punem gelatina si mai lasam sa fiarba 1 min.
Pentru asamblare, eu am construit din fasii de cartoane, cercuri mici pe care le-am invelit cu staniol pe care le-am asezat intr-o tava si am pus pasta de biscuiti ( asta inainte sa prepar jeleul), apoi am pus jeleul.
Se da la rece pentru 2, 3 ore apoi se decoreaza dupa imaginatie si se serveste.
Enjoy!:)

Niciun comentariu: