miercuri, 1 decembrie 2010

Tort cu visine si ciocolata

Un tort facut pe comanda......am folosit asa :

Pt crema - un pachet mic de piscoturi pt ornat, un borcan mare de visine fara samburi, 500 gr frisca lichida, o lingurita gelatina, 250 gr ciocolata cu lapte ( menaj sau dupa preferinte) pt mousse, si 100 gr pt glazura, 100 gr migdale macinate ( asa a vrut cine a comandat:);

Pt blat : 8 oua, 8 linguri zahar, 8 linguri faina, 1 lingurita praf de copt, 4 linguri de cacao sau nesquik in cazul meu:), 4 linguri ulei.
Am separat ouale, am batut albusul spuma cu zaharul adaugat treptat (lingura cu lingura), galbenusul l-am amestecat cu cele 4 linguri de ulei si l-am turnat peste albusul batut, apoi am pus faina treptat, nesquik, praful de copt, am amestecat usor si am turnat compozitia intr-o tava rotunda cu peretii detasabili si unsa cu unt. Am dat la cuptor pana sa rumenit, puteti incerca cu un betisor, daca nu se ia nimic pe el....sa copt. Se lasa blatul la racit si se prepara crema.

Se pune pe baie de aburi 125 ml frisca lichida sa se incalzeasca, se adauga 250 ciocolata taiata bucati mici si se amesteca pana se topeste ciocolata. Gelatina se pune la inmuiat....apoi se toarna in ciocolata topita si se amesteca pana sa topit.
Separat 300 gr de frisca se bate bine. Ciocolata topita in frisca, cand sa racit se toarna in frisca batuta putin cate putin mixand pana sa incorporat toata compozitia. Se da la frigider pt 15 min pt a se intari putin.
Blatul racit se taie in 3 si punem cercul de la forma ca ajutor pt ornat.......partea de jos, insiropam....punem crema si visine, apoi blatul de mijloc, insiropam, crema, visine, migdale si blatul de deasupra. Dam la frigider cam o ora, scoatem usor cercul si cu putina crema lasata ....ungem pe margine  tortul pt a se putea lipi piscoturile. Prindem cu o panglica si dam iar la frigider pt 15 min.
Intre timp topim ciocolata pt glazura. 50 frisca lichida incalzita, adaugam ciocolata facuta bucati si mestecam pana se topeste....turnam usor peste blatul de deasupra si dam iar la frigider.
Ornam dupa imaginatie.
Enjoy!:)

Niciun comentariu: