luni, 10 ianuarie 2011

Tort cu mousse de fructe de padure si ciocolata



Pt blat ai nevoie de 8 oua, sau 10, in functie de cat de mare e forma, si cate randuri vrei tu sa aiba tortul.

Le separi, albusul il bati cu 8 linguri zahar, adaugandu-le treptat. In galbenus adaugi 5 linguri de ulei si amesteci bine, apoi le torni in albusul batut ff bine. Apoi, adaugi in compozitie 1 lingurita de praf de copt, esente de care vrei.....eu am pus atunci 3 linguri de sirop de afine rosii.Si la final, adaugi treptat 8 sau 10 linguri de faina ( nr de oua=nr de linguri de faina).

Ingrediente mousse de fructe de padure (sursa inspiratie, Laura A.)

500 gr fructe
400 gr frisca
1pachet gelatina praf
5 linguri zahar sau cat vrei sa fie de dulce

Preparare mousse:

Mixam la robot fructele de padure(eu am folosit congelate) impreuna cu zaharul pana obtinem un piure fin.
Punem la inmuiat  gelatina in apa rece pentru 10 minute.

Punem piureul pe foc foarte mic si il lasam pana ce zaharul este complet topit. NU trebuie sa fiarba absolut deloc piureul. Cand este fierbinte bine si zaharul s-a topit complet, il luam de pe foc si adaugam gelatina bine stoarsa de apa in care a stat. amestecam bine pana ce gelatina s-a dizolvat si lasam piureul sa se raceasca complet.
Mixam foarte bine 400 gr frisca.
Turnam piureul de fructe peste frisca si amestecam pana la inglobarea totala a piureului. Dam totul la frigider, apoi dupa ce sa intarit putin, montam tortul.....blaturile le poti insiropa cu sirop de capsuni sau zeama de la un compot.

Glazura de ciocolata : 200 gr ciocolata amaruie sau de care vrei, dar sa fie cat de cat de calitate, si 50 gr frisca lichida. Frisca o incalzesti si topesti ciocolata bine in ea, daca ti se pare ca nu e destul de moale sa curga, mai adaugi o lingura de frisca ( la astea eu nu am masurat niciodata), apoi torni peste tort si dai la frigider.

Niciun comentariu: