joi, 12 ianuarie 2012

Rulada cu crema mascarpone si visine

Rulada aceasta am facut-o cu ocazia celui de-al 2lea Craciun, pe rit vechi, petrecut la socrii mei. Blatul e obisnuit, desi am mai incercat si alte retete mai sofisticate.

De data aceasta am folosit : 5 oua, 5 linguri de zahar, 2 linguri de cacao, 4 linguri de faina (rase).

Am separat ouale, albusul l-am batut spuma, adaugand treptat zaharul, apoi galbenusurile, si la final, se incorporeaza usor cacaoa si faina. Compozitia obtinuta, am pus-o in tava cuptorului, tapetata cu hartie de copt. 
Blatul nu trebuie sa stea foarte mult in cuptor, max 20 min, dupa cuptorul meu, poate fi si 12-15 min. Daca dupa 12-15 min, puneti degetul pe blat, si nu se ia nimic si e ferm, il scoateti, rasturnati blatul pe un prosop, umed, departati usor hartia de copt, si rulati cu ajutorul prosopului si lasati la racit pana la prepararea cremei.

Pentru crema am folosit :

1 cutie de 250 gr mascarpone, 150 gr frisca lichida pe care am mixat-o(de la Meggle), zahar pudra dupa gust, 1 plic zahar vanilat,1 plic intaritor de frisca si visine din compot (scurse de zeama)
Batem frisca bine cu intaritorul de frisca, se adauga cutia de mascarpone, mixam bine, si treptat adaugam zaharul vanilat si zaharul pudra dupa gust (eu am pus 4 linguri).

Dupa ce blatul sa racit, derulam, punem uniform crema obtinuta pe blat, si peste crema asezam visinile, apoi rulam cu grija la loc, si dam la rece pentru cateva ore.

Eu am decorat-o cu ciocolata alba topita(2-3 bucatele cu o lingura de frisca lichida calda), cirese glazate si stelute de zahar. Si pentru ca am preparat-o chiar in ziua cand am plecat la sat, m-am grabit sa tai din ea, si de aceea pare ca "ne face cu ochiul":P

Se mai poate decora cu frisca sau pudrata cu cacao:)

Iat-o si pe masa festiva:)
Enjoy!:)

Niciun comentariu: