miercuri, 16 ianuarie 2013

Coffee cheesecake

Tot zic de ceva vreme sa ma apuc de cheesecake-uri. Iata ca a venit vremea primei incercari. Am tot studiat retete, dar pana la urma, am ajuns sa va prezint varianta mea.:)

Ingrediente pentru blat:
- 450 gr biscuiti petit sfaramati
- 300 gr unt topit
- 1 plic de zahar vanilat cu scortisoara
- 1 varf de lingurita de cuisoare macinate

Ingrediente pentru crema:
- 600 gr branza dulce (am cumparat de la Lidl, la galetuta de 1 kg)
- zahar pudra dupa gust
1 plic de cafea instant (puteti pune si doua, mi sa parut ca nu se simte aroma atat cat as fi vrut)
- 2 plicuri zahar vanilat
- 4 oua batute
- 100 gr fructe de padure 

Preparare:
Biscuitii sfaramati i-am amestecat cu mirodeniile, apoi am turnat untul topit. Am amestecat bine cu mana, pana sa omogenizat. Am pregatit o tava de yena rotunda pe care am unso cu unt, am tapetato cu hartie de copt, si am pus compozitia de biscuiti in ea. Am intins bine blatul, pe fundul tavii dar si pe margine, sa-i formez bordura. Se da la frigider cca 30 min. 
Intre timp se prepara compozitia de branza. 
Branza se amesteca bine cu ouale batute, cafeaua si zaharul vanilat. Cand blatul de biscuiti sa intarit, se toarna compozitia de branza si se da la cuptor incins in prealabil pentru cca o ora si vreo 20 min, in functie de cuptor. 
Compozitia trebuie sa fie ferma la suprafata, usor rumena. Se poate face si testul cu scobitoarea. 

Fructele de padure congelate, le-am pus pe foc cu 3 linguri zahar pana si-au lasat zeama si am ornat feliile de cheesecake.

Sper sa va placa! :)

Niciun comentariu: