sâmbătă, 20 aprilie 2013

Tarta cu leurda

Cu aceasta reteta particip la "Dulce Romanie" – Provocarea lunii aprilie , ce se desfasoara pe blogul Adinei Magda, proprietara blogului catkitchen. Leurda a fost una din ingredientele cu care ne-a provocat sa gatim in aceasta luna.
Nu am gatit niciodata cu leurda, spre rusinea mea, dar de cand i-am dat de gust, mi-am promis solemn sa o adaug in unele retete. 

Ingrediente pentru aluat:
- 500 gr faina
- 200 gr unt moale ( la temperatura camerei)
- 1 ou
- 1 praf sare

Se pune faina intr-un castron, si se adauga ingredientele de mai sus. Se framanta cu mana pana cand totul se omogenizeaza, daca se lipeste de maini, mai adaugati cate un praf de faina. 

Coca obtinuta, se inveleste intr-o folie, si se da la frigider pentru cca 20-30 min.
Ingrediente pentru umplutura:
- 500 gr cas 
- branza de capra razuita ( folositi atata cantitate cat doriti,  este destul de sarata si am razuit dupa gust)
- 4 oua
- 1 lingurita praf de nucsoara
- 2 fire de ceapa verde
- cca 200 gr lapte (compozitia nu trebuie sa fie foarte lichida)
- 3 legaturi de leurda ( pe care am spalat-o, i-am rupt coditele si am oparit-o putin, apoi dupa ce sa racit am tocat-o)
- sare (daca este nevoie)
Casul se sfarama cu furculita, se amesteca cu branza de capra razuita, se adauga ouale, leurda, nucsoara, ceapa verde taiata marunt, sare.....si laptele.
Aluatul racit, se intinde pe masa de lucru, tapetata cu faina, cu ajutorul sucitorului. Se aseaza intr-o tava unsa cu unt, se niveleaza marginile (eu tai cu cutitul ), si se toarna din compozitie.
Se decoreaza dupa imaginatie, apoi grilajul sau formele cu care decorati, se ung cu un ou batut. Se da la cuptor, incins in prealabil, pana se rumeneste. 
Este delicioasa alaturi de o imensa salata de cruditati.
Multumesc Magda Adina pentru invitatie! 

Enjoy!

4 comentarii:

Emily spunea...

oh, ce tarta frumoasa! Si ce frumos ai scris pe ea! Fetele vor fi incantate cu siguranta!

te imbratisez!

catkitchen spunea...

Ce ma bucur ca v-am provocat sa gatiti cu leurda !! E super delicioasa si sanatoasa !! ... iar tarta ta este mai mult decat minunata !!
Multumesc ca ai raspuns ivitatiei mele !! ;)

Dia spunea...

Multumesc mult, Emily! Daca tot e provocare, am zis sa o fac pana la capat.....si am scris si dedicatia! :) Te pup

Dia spunea...

Si eu ma bucur ca m-ai provocat, Adina....altfel nu aflam nici acum gustul leurdei! Te puup :*