duminică, 16 martie 2014

Mini cheesecake cu nuci, mere si portocale caramelizate

Imi place din ce in ce mai mult cheesecake, si ma gandesc la tot felul de combinatii, pe care sper sa le pun in practica, si mai apoi sa vi le arat si voua.
Am folosit aceeasi reteta de baza de cheesecake , numai ca de data asta, am injumatatit cantitatile, si le-am pus in hartiute de briose, pe care le-am copt in tava pt briose.

Ingrediente pentru blat:
- 100 gr biscuiti petit
- 50 gr unt moale
- 3 linguri zahar pudra sau dupa gust

Biscuitii se sfarama , untul se topeste pe foc, se toarna peste biscuitii amestecati cu zaharul si se incorporeaza bine.
Cam o mana din compozitie o asezati in hartiuta pt briose, si presati bine. 

Ingrediente pentru crema de branza:
- 500 gr branza fina ( de la Lidl)
- zahar pudra dupa gust
- 2 plicuri zahar vanilat
- 2  oua
- 2 linguri faina
- 6 linguri  frisca lichida

Am pus branza intr-un castron mare de plastic. Am amestecat-o bine cu zahar pudra , zahar vanilat. 
Pentru ca branza e foarte fina, nu am folosit mixer, totul a fost amestecat cu lingura.
Am adaugat frisca lichida, am incorporat usor si faina, apoi am pus cate un ou amestecand incontinuu..
Cu ajutorul unei linguri,  am pus din compozitia de branza  peste blatul de biscuiti, apoi am dat la cuptor pt 60 min, incins in prealabil (cuptorul meu e mai lenes).  
Lasati in cuptor pana vedeti ca incepe sa se rumeneasca deasupra, si mijlocul tremura. Stingeti focul, intredeschideti usa cuptorului si lasati sa se raceasca in cuptor.
Dupa ce s-au racit, le-am scos usor din hartia pt briose. 
Pentru compozitia de caramel:

- 100 gr zahar
- 1 mar ( decojit si taiat cubulete)
- 1 portocala (decojita si taiata felii
- 50 gr nuca macinata
- 50 gr unt
- 5 linguri frisca lichida
Zaharul se caramelizeaza, se adauga untul, se amesteca bine pana se topeste, se adauga nucile, se amesteca cca 1 min, apoi se pun merele si portocalele. Se mai lasa 2 min pe foc, apoi se adauga frisca si se lasa sa fiarba cca 3-5 min, pana se ingroasa putin sosul.
Compozitia se aseaza peste mini-cheesecake.

Enjoy! :)

Niciun comentariu: