joi, 12 mai 2011

prajitura Televizor

....prajitura asta e aproape pe toate blogurile, eu am luat-o de pe un forum, culinar.ro....se specifica ca e scrisa de Afrodita......, si am respectat intocmai, in afara de decor:D si am renuntat la gemuri.

Deci.....: Ingrediente crema:  - 200 ml lapte ,- 4linguri faina,- 250g unt,- 250g zahar, - rom,vanilie lamaie...dupa preferita


 Preparare crema:

Laptele se amesteca cu faina si se pune la fiert ,pina devine precum budinca, dupa care se pune la racit. Separat se mixeaza untul cu zaharul si aroma preferata. Dupa ce amestecul de faina-lapte sa racit se mixeaza cu amestecul de unt-zahar si se pune la rece pana foile prajituri sint gata preparate.

Ingrediente blat alb: - 4 oua,- 4linguri apa,- 8 linguri zahar,- 8 linguri faina,- 2 lingurite praf copt .

Mod preparare blat alb:

Ouale se separa,iar albusurile se bat spuma cu zaharul si apa,iar mai departe se adauga treptat galbenusurile
si faina amestecata cu praful de copt. Totul se toarna intr-o tava de 25/35cm. in prealabil tapetata cu hartie de copt.
Se coace in cuptorul deja incins la o temp. de 180�C,ca.20-25 min.
Se scoate si se pune la racit.

Ingrediente blaturi (2 buc) cacao: - 250g faina,  - 5 oua, - 120g unt, - 120g zahar, - 150ml lapte - 3 linguri cacao, - 1 lingurita bicarbonat stins cu otet sau zeama de lamaie.

Mod preparare blaturi (2 buc) cacao:

Ouale se separa si albusurile se bat spuma cu zaharul. Galbenusurile se mixeaza cu untul,cacaoa si alternativ cu faina si laptele. La sfirsit se adaoga albusurile batute spuma si compozitia se imparte in doua parti din care se coc doua blaturi intr-o tava tapetata cu hirtie de copt la o temp. de180�C cca. 20-25 min.

Supliment:
- 100g marmelada dupa preferinta (poate fii si mai multa,eu am uns doar un blat)
- 100ml suc de fructe,lapte,lapte cu arome,lichior(pt. stropit blaturile)

Asamblare prajitura:

1.Blat maro stropit cu suc de fructe,lapte sau lichior, (eu le-am insiropat pe toate cu lapte)
2.Jumatate din crema racita se intinde uniform urmata de,
3.Blatul alb stropt cu suc de fructe,etc.
4.Marmelada dupa preferinta,
5.A doua jum. din cant de crema la fel intinsa uniform,
6.Blat maro stropit cu suc de fructe,etc.

Prajitura am facut-o pentru prietena mea Codruta, si maine va pleca spre Viena......sa speram ca va ajunge cu bine, si sa-i placa:)

Enjoy!:)


 

Niciun comentariu: