sâmbătă, 4 iunie 2011

Chifle din faina neagra

Sursa Laura A.

Ingrediente : 300 ml apa calduta, 500 gr faina (eu am folosit faina neagra de grau), 7 gr drojdie deshidratata (dintr-un pachetel de 25 gr, am pus jumatate), 1 lingurita sare, 1 lingurita zahar, 1 lingura ulei de masline ( eu am pus 1 lingura de ulei floarea soarelui si o lingura de ulei de susan)/

Am obtinut 2 baghetute mici, si 3 chifle.

Preparare: Drojdia proaspata o inmuiem in putina apa calduta, impreuna cu lingurita de zahar si sare, apoi o turnam in faina pusa intr-un castron , o amestecam si adaugam si celelalte ingrediente. Framantam bine si lasam la crescut timp de o ora,vasul il acoperim cu un servet si lasam la cald si fara curenti de aer.

Dupa o ora, aluatul obtinut, il punem pe masa de lucru tapetata cu faina....si formam baghetute sau chifle. Baghetutele se fac aplatizand fiecare bucatica de aluat astfel incat sa se obtina o foaie dreptunghiulara groasa de cca 2 cm. Se pliaza aluatul in doua, pe lungime si se sigileaza ambele parti. Il aplatizam, pliem si sigilam de 3 ori pana obtinem forma finala a baghetei. Fiecare capat se ruleaza in sens invers celuilat.

Formele obtinute, se aseaza pe tava tapetata cu hartie de copt, si se mai lasa la dospit inca 40 min.

Preincalzim cuptorul, iar dupa cele 40 min, am pus tava in cuptor.....si le-am lasat pana s-au rumenit, in jur de 30-40 min, in functie de cuptorul fiecaruia.

Am obtinut o paine cu coaja crocanta si interior pufos.
De dimineata am servit feliute de baghetute cu dulceata de rubarba(home made)


....totul sanatos si gustos......merita incercat:)

Sa aveti pofta!:)

Niciun comentariu: