luni, 21 noiembrie 2011

Tort Tiramisu cu gutui si portocale

...un tort simplu, facut cam cu ce a mai ramas prin frigider de la alte praji....dar cu un final fericit:).

Nu am folosit piscoturi, de data asta am facut un blat din :
 - 4 oua
 - 4 linguri de zahar
 - 4 linguri de ulei
 - 4 linguri apa
 - 5 linguri de faina
 - coaja rasa de la lamaie
 - 1 lingurita praf de copt
 - 2 lingurite praf amidon
                                                                              
 Am separat albusul de galbenus, albusul l-am batut spuma cu zaharul adaugat treptat, apoi am adaugat cate o lingura de apa. Galbenusul l-am amestecat cu uleiul, si l-am turnat peste albusul batut spuma, ca pentru bezea. Am razuit coaja de la o lamaie, si treptat am adaugat si faina, praful de copt, amidonul, amestecand usor pana la omogenizare.
Blatul l-am copt intr-o tava cu peretii detasabili, de 18 cm, tapetata cu hartie de copt.    
Pentru crema : - 1 cutie de 250 gr mascarpone
                         - 100 gr frisca lichida batuta
                         - zahar pudra dupa gust
                         - 1 plic zahar vanilat
                         - 2 linguri lichior crema mascarpone
                         - 4 linguri de gutui coapte cu zahar si scortisoara(2-3 buc de gutui, se pot spala si taia bucati mici, puse intr-o oala pe foc cu zahar si scortisoara, putina apa, si lasate sa fiarba pana  se inmoaie)   
                       - 1 portocala, spalata si feliata rotund pt decor
                       - cacao sau nesquik (in cazul meu)
                       - ciocolata amaruie si alba razuita (optional)
                       - cafea pt insiropat blatul

Frisca am mixat-o bine, am adaugat mascarpone, zahar, zaharul vanilat, lichiorul si gutuile. Dupa ce blatul sa racit, l-am taiat in 3 parti egale, am insiropat cu cafea blatul de jos, am pus crema, si ceva gutui extra (moi), nesquik, apoi alt blat.....pana la finalizare. Am finisat tortul cu putina crema ramasa, si am decorat cu felii de portocala, nesquik, si cioco razuita.

Tortul a fost cu dedicatie pentru socrul meu, pe 22 noiembrie fiind ziua lui......

...si cam asa a fost chilarit tortul la Lescovita:))
Merita incercat:)
                                     


Niciun comentariu: