sâmbătă, 10 decembrie 2011

Tocanita de vita cu vin rosu

Eu am numit-o mancare pentru suflet:)
Avem nevoie de :
-pulpa de vita (pt 2 pers am folosit jumatate de kg), -2 cepe rosii,- 3 catei de usturoi,- 5 felii de bacon, -un morcov, - 4-5 linguri ulei, -1 lingurita de boia dulce, -1 lingurita chimen macinat, -2 rosii, -2 ardei rosii, -250 gr vin rosu ( am folosit demi-dulce).
Se desprinde membrana groasa de pe carnea de vita, se spala si se taie cuburi. Ceapa de taie julien si se pune la calit sub capac. Se adauga carnea si se prajeste la foc mare timp de 2-3 min.Se adauga baconul taiat fasii, sare, boia, usturoiul maruntit si chimenul macinat. Se caleste la foc mic timp de 90 min. Periodic se amesteca, iar daca nu are destula zeama se completeaza cu apa. Cand se obtine un sos gros, se adauga rosiile decojite si taiate cuburi, ardeii, morcovii taiati rotund. Cand carnea incepe sa se inmoaie, se adauga vinul rosu si se lasa la fiert.
Isi merita osteneala din plin, mai ales cand e servita alaturi de cartofi fierti, muraturi si o cana de vin fiert cu mirodenii!!!

Pofta mare sa aveti!:)

4 comentarii:

Bianca spunea...

Yamy.,,,ce buna trebuie sa fi fost.. super

claudia spunea...

Bianca, am lins farfuria:))

Roxana spunea...

Trebuie sa recunosc ca pe cat de bine arata, pe atat de complicat pare de facut, nu am foarte multa experienta in bucatarie, dar nu pot sa banuiesc ca mie o sa imi iasa asa, o sa incerc totusi, multam pt reteta :)

claudia spunea...

Roxana, complicatul sta in fierberea ei, si a sta pe langa ea ceva vreme sa amesteci in oala...in rest, e distractie:), sa ai spor si sigur o sa iti placa.
Multumesc pentru vizita!:)