joi, 2 februarie 2012

Pui Marocan

Azi mancam in stil marocan, mai ales ca ma pot mandri cu o colectie de condimente si ma pot juca cum vreau cu ele:). 

Ingrediente:
2 pulpe de pui si 2 buc aripi(asta a ramas din puiul de ieri),
1 ceapa mica,
2 catei de usturoi,
1 lingurita de piper,
1 lingurita de boia dulce,
1 lingurita pudra de ghimbir,
1 lingurita scortisoara,
1 lingurita turmeric pudra,
1 lingurita chimen pudra,
1 conserva rosii cuburi in bulion,
1 mana de masline negre fara samburi,
1/2 lamaie,
3 linguri ulei de masline,
sare dupa gust(eu am pus sare roz, 1 lingurita),
patrunjel tocat sau coriandru.

Am pregatit amestecul de condimente: piperul, ghimbirul, turmericul, boiaua, scortisoara, chimenul, sarea si o lingura de ulei de masline, le-am amestecat pe toate intr-un castron si turnat peste pulpele de pui. Le-am lasat asa, sa se patrunda timp de vreo jumatate de ora.
Dupa ce s-au marinat, intr-o oala cu 3 linguri de ulei, am pus puiul la rumenit pe ambele parti. Dupa ce s-au rumenit usor, am pus si ceapa cu usturoiul sa se caleasca putin.
Am transferat puiul in tava de yena, peste care am turnat conserva de rosii, maslinele,felii de lamai si patrunjel.

Am pus capacul vasului si am dat la cuptor pentru 1 ora si jumatate. Dupa o ora, eu am luat capacul, sa poata sa scada putin zeama.

Am servit cu garnitura de cus-cus (romanesc), fiert in apa cu o lingurita de ulei, o lingurita de praf de curry si sare dupa gust.
Reteta am preluat-o de pe blogul pe care il detine mentasirozmarin, numai ca eu am renuntat la sofran, si am inversat procesul de prajire(trebuia mai intai ceapa cu usturoiul, si apoi puiul pus peste ceapa). Multumesc pe aceasta cale.

O nebunie de arome care-ti invaluie simturile, un fel de mancare ce merita incercat.

Pofta mare!:)







Niciun comentariu: