sâmbătă, 23 iunie 2012

Tiramisu cu caise

Vara, cald....canicula. Cand ai pofta de dulce, maninci ori inghetata.....ori te sacrifici si coci ceva in cuptor....ori apelezi la retete italiene fara foc, si cu putina imaginatie, si le modelezi dupa cum iti place.

Ingrediente:
- 1 cutie de 250 gr mascarpone

- 200 gr frisca lichida batuta
- zahar pudra dupa gust
- 1 plic zahar vanilat
- 2 linguri lichior crema mascarpone
- 400 gr piscoturi
- cafea pentru inmuiat piscoturile
- cacao pentru pudrat
- 500 gr caise
- zahar dupa gust pentru caise

Caisele se spala, se scot samburii si se taie felii. Se pun intr-o cratita cu zahar dupa gust, preferabil sa fie mai acrisor, si se fierb pana se inmoaie. Se lasa la racit. (eu am facut asta cu o seara inainte).

Mai intai se prepara crema. Se bate bine frisca, se adauga mascarpone, zahar si zahar vanilat, lichior ( daca nu il aveti nu e nici o problema), si se mixeaza bine. Separat,se prepara cafeaua fara zahar si se lasa la racit.

Piscoturile se inmoaie in cafea, se aseaza pe o tava, se pune un strat de crema, se pudreaza cu cacao, apoi se pun caise din dulceata rezultata cu putina zeama, iar un rand de piscoturi inmuiate in cafea, crema....cacao, si decorati dupa imaginatie cu caise. Se tine la frigider cca 3 ore, sau chiar o noapte daca rezistati.
 
Si pentru ca mai mi-a ramas crema, am pus si la pahar.
 
Gustos si racoritor!

Enjoy!

2 comentarii:

sara & Miki spunea...

Ce bunatati am gasit aici... Pup!

Dia spunea...

hi hi, de care vezi!:Ppup si eu