marți, 22 ianuarie 2013

Tiramisu cu mere coapte si caramel

Iar imi fac de cap, cred ca vremea e de vina!:)) sau vremurile :P Astazi va arat cu ce m-am "jucat" eu aseara, dar va avertizez......creaza dependenta! :D ...sa nu spune-ti ca nu v-am zis ! :))

Ingrediente:
- 1 pachet jumate de piscoturi
- 500 gr branza dulce sau mascarpone
- 300 gr frisca lichida 
- 4,5 linguri zahar
- 2 plicuri zahar vanilat
- cafea pentru inmuiat piscoturile ( eu le-am inmuiat in cafea solubila de cicoare, se gaseste in kaufland)
- cacao pentru pudrat
- 6 mere 
- caramel ( home made) , reteta aici
Mai intai se pregatesc merele. Se taie in jumatate, se curata de cotor, si se aseaza intr-o tava pe care am pus o hartie de copt, se dau la cuptor pana se inmoaie. Dupa ce s-au copt si racit, se decojesc usor de coaja.
Frisca lichida se mixeaza bine, se adauga branza sau mascarpone, zaharul si zaharul vanilat. Zahar se pune in functie de cat de dulce vreti sa fie crema. Se mixeaza pana se omogenizeaza bine.

Piscoturile se "scalda" in cafeaua preparata, se pun pe o tava ( pe tava mea am pus cate 5 pe latime si 3 lungime), se pune un strat de crema, se pudreaza cu cacao si pe mijloc se aseaza cate o jumatate de mar. Pe partile laterale, pe langa mar, se niveleaza cu crema si cu ajutorul linguritei turnam putin din caramel pe mere si pe langa. Se aseaza al2lea strat de piscoturi inmuiate in cafea.
Se pune ultimul strat de crema , se pudreaza cu cacao si se aseaza pe mijloc jumatati de mar.
Se da la frigider pana a2a zi. 
Inainte sa serviti, caramelul il incalziti 1 minut la microunde si turnati deasupra prajiturii.

Si ca sa ma laud, in timp ce scriam reteta, am primit coletul castigat anul trecut la un concurs organizat pe blogul lui Bucatar Maniac. Premiul consta intr-un bax de sampanie. Merge ca un cantec de dragoste pe langa sampania mea! :))


O felie pentru voi! :)

3 comentarii:

Anonim spunea...

Super Claudia!Felicitari***

Anonim spunea...

Felicitari draga mea!Arata super...si sunt convinsa ca are un gust desavarsit:)!!!

Dia spunea...

Multumesc Ralu! Incearca-l, nu o sa iti para rau! te pup