marți, 10 ianuarie 2012

Prajitura Budapesta


De prajitura asta am tot auzit , si daca tot am mai facut un Craciun, pe rit vechi, am zis sa o incerc si eu. Reteta o am de la soacra mea, pe care o impart si cu voi cu mare drag:)

Ingrediente pentru blaturile maro :

- 2 linguri untura sau unt (cam 130 -150 gr),  faina ( 2 pumni, asa cum se exprima ea), 1/2 lingurita praf de copt, 2 linguri cacao, 2 oua, jumatate pahar de lapte, 200 gr zahar. Se framanta o coca, se imparte in doua, si se coc 2 foi pe dosul tavii, unsa si tapetata cu faina.

Ingrediente pentru blatul de la mijloc (blat de pandispan)


- 4 -5 oua, din care albusul se bate bine cu 4-5 linguri de zahar, apoi se adauga galbenusul, o lingurita praf de copt, zahar vanilat sau/si esenta de vanilie si 4-5 linguri de faina ( daca a-ti pus 4 oua, puneti 4 linguri de faina)

Se coace in tava, tapetata cu hartie de copt. (marimea tavii 20x30 cm)

Crema :


1/2 l de lapte
zahar dupa gust
4 linguri de faina sau 6 -7 linguri de amidon
un pachet de unt

Intr-o craticioara se pun zaharul si faina sau amidonul, apoi se toarna cate putin laptele pana se omogenizeaza bine, se pun pe foc si se  amesteca bine pana se ingroasa. Dupa ce am oprit focul, lasam sa se raceasca putin si se adauga untul .


Asamblarea : 

Se aseaza pe o tava prima foaie maro, se intinde pe ea jumatate din crema, apoi blatul de pandispan, iar crema si deasupra al  2lea blat maro. Se da la rece si se taie, preferabil a2a zi.


.....se acompaniaza perfect cu praji cu foi de bulion, dar asta-i o alta poveste. Promit sa v-o spun curand:)

Enjoy!

2 comentarii:

Antonina spunea...

Nici eu n-am mesterit-o pana acum ! Dar prea buna e compozitia! O voi incerca si eu! Te pup

Dia spunea...

Sa imi spui cum ti-a iesit si daca ti-a placut. La astea cu foi, eu sunt mai pretentioasa:P. pup:*