sâmbătă, 10 martie 2012

Marlenka

Prajitura asta am mancat-o prima data de la un magazin din Timisoara. Auzisem de ea , citind blogul lui Adi Hadean.
 Mie mi-a placut, pentru ca imi plac in general prajiturile cu foi cu miere.
Am tot rasfoit bloguri dupa o reteta ca la carte, si am dat peste Gabriela, proprietara blogului http://whatlibertyate.com/

Ingrediente pentru 5 foi:

- 2 oua
- 60 gr unt
- 200 gr zahar ( eu am pus 150gr)
- 40 gr miere ( am pus 2 linguri)
- jumatate lingurita de praf de copt
- 600 gr faina

Ingrediente pentru crema:

- 2 oua
- 30 gr miere
- 60 gr unt
- 230 ml lapte condensat
- 150 gr nuci macinate
Preparare foi:

Mierea si zaharul se pun pe foc, se lasa sa se topeasca, se adauga untul, se amesteca pana se topeste, apoi se pune cate un ou amestecand continuu, si la final, punem praful de copt. Lasam compozitia sa se raceasca putin, si se adauga faina, se framanta bine pana totul se omogenizeaza.
Din aluatul obtinut, impartim in 5 bucati, si se coc pe o tava , rotunda in cazul meu. Am copt pe cercul de la o tava de tort cu peretii detasabili, cu diam 27 cm.
Tava se unge cu putin ulei, si cu ajutorul sucitorului, se intinde foaia. Se coace timp de 10 min, pana se rumeneste usor.

Preparare crema:

Intr-o cratita mica, se topeste untul. Bateti ouale usor intr-un castron, si peste ele turnati untul topit impreuna cu mierea. Se adauga treptat laptele condensat. Se pune crema inapoi pe foc si se lasa sa fiarba pana se ingroasa.

Crema se pune pe foi, si deasupra se presara nuca macinata. Optional, topiti putina ciocolata si decorati prajitura. Eu am mai pus si miere deasupra dupa ce am decoarat-o.
Este divina, ti se topeste in gura, maninci si mai vrei o portie...si mai vrei....pana o termini:))

Enjoy!

10 comentarii:

sara & Miki spunea...

Foarte bine arata si probabil de la mierea de decor a capat o nuanta de galben foarte frumos. Pup!

Misha spunea...

Marlenkaaa!!!!!!!!!!
felicitari pt praji asta :D
eu de vreun an incerc sami fac curaj..apoi uit de ea..iar imi amintesc si mie "frica"sa o fac...
musai tre sa incerc
arata demential :D

Cristina spunea...

Cred ca e foarte buna. Am vazut-o si eu pe mai multe bloguri dar inca nu m-am incumetat sa o fac.

Dia spunea...

@ Dragii mei, Sara&Miki, culoarea galbena si-a mai capatat-o si de la ouale de casa folosite:), multumesc frumos, pup si eu:*

@Miha, tu faci atatea minuni, trebuie sa o faci si pe asta, nu ai de ce sa te temi:)puuup:*

@Cristina, este delicioasaaaa, trebuie sa o incerci:)

Adina spunea...

Cat de bine arata!!! Nu ma incumet eu la asa ceva,daca mi-e pofta mai vin in vizita:)

Alexandrina spunea...

Arata foarte bine, felicitari!

Dia spunea...

@Mitinita, sa ma anunti din timp cand vii, ca se topeste fff repede:))puup

@Multumesc frumos, Alexandrina:)

Gabriela {What liberty Ate} spunea...

Buna Dia! Aceasta reteta imi apartine, cred ca de acolo ai notat-o pe un carnetel si ai uitat complet de ai luat-o! Multumesc, pentru specificarea sursei :

http://whatlibertyate.com/ro/2011/03/20/minunile-republicii-cehe-marlenka/

Numai bine!

Dia spunea...

Buna Gabriela!:)m-am uitat pe blogul tau, dar nu recunosc fotografiile....dar fie:). Numai bine si tie:)

Dia spunea...

Gabriela, acum observ ca ceva nu se potriveste. La crema tu folosesti cu totul alta umplutura. Deci, nu e de la tine:)